woensdag 28 januari 2009

Vrienden

Dit is zo ontzettend waar!

6 opmerkingen:

Handjes zei

Hey, ben je bij mij thuis geweest?!

Mieks zei

Als jij ook zo ontzettend van deze kleur groen houdt dan hebben we gelijk een match?!;)

Anoniem zei

Ik weet niet of ik het eens ben met de tekst. Ik denk dat er ook heel goede vrienden bestaan die niet zo goed kunnen luisteren, lang niet iedereen is daar immers even goed in. Dat zegt niet dat die vriend dan gelijk geen goede vriend is. Maar hij zal misschien niet zijn wat bepaalde mensen in vrienden zoeken.
Die vriend is echter misschien heel attent en gaat vaak leuke dingen met je ondernemen in plaats van praten. Dat kan ook heel leuk zijn!

Mieks zei

Volgens mij kan iedereen luisteren, je hoeft er niet goed in te zijn. Het gaat erom dat je die tijd voor je vriend(in) vrij maakt en geinteresseerd bent. Er voor iemand zijn, is al een hele kunst in onze samenleving

Anoniem zei

Yep. Maar een voorbeeld, misschien maakt dat het duidelijker. Er zijn voor zover ik wat ik om me heen zie goed interpreteer bijvoorbeeld heel wat vriendengroepen van mannen die voetbal als gezamenlijk hobby hebben. Dat is bier drinken, de scheidsrechter bekritiseren en voetbal kijken. Die vrienden hebben waarschijnlijk veel minder 'echte' gesprekken. Maar ze zien elkaar misschien toch als goede vrienden.
Zo heb je allemaal verschillende soorten mensen die verschillende soorten vrienden zoeken. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het fijn is als een vriend naar je wil luisteren wanneer je iets wilt vertellen.

Sam of Saam zei

Het gesprek tussen Mieke en GJ lijkt wel een beetje richting de theorie van de liefdestalen te gaan... dat het vooral belangrijk is om in de 'taal' van de ander jouw vriendschap te laten blijken. Voor de één aandacht, voor de ander fysieke aanwezigheid etc...
Communicatie is in ieder geval belangrijk. Laten merken dat je een vriend bent.