woensdag 14 januari 2009

pannenkoeken bakken

Ken je die momenten..
  • dat je vroeger thuis kwam van het sporten en dat je vader of moeder al enkele kwartiertjes bezig was om heerlijke pannenkoeken klaar te maken..
  • dat je deze keer maar besloot beneden te blijven om van de lekkere lucht te genieten in plaats van boven weg te kruipen achter de computer..
  • dat je om de 5 minuten even in de keuken gaat checken of er al een pannenkoek mislukt is die je dan snel naar binnen kan werken..
  • dat je het helemaal waardeerd wanneer er smakelijke ingredienten werden toegevoegd die je normaal alleen in een pannenkoekrestaurant krijgt..
  • dat je blij bent met de flinterdunne pannenkoeken van je vader en wat minder met de dikkere pannenkoeken van je moeder

Nu is voor mij de tijd aangebroken een liefdadigheid terug te doen na al die jaren ploeteren van mijn ouders. Dat ik 2 pannen bedien en lekkere pannenkoeken produceer..
Dat ik mijn ouders stiekem een mislukte pannenkoek naar binnen praat..
En mijn vader op zn vingers moet tikken als hij een pannenkoek van de grote stapel wil pikken terwijl het nog geen etenstijd is..

Geen opmerkingen: