maandag 9 maart 2009

Iedereen is prachtig

Ik kijk vaak in de spiegel naar mijn eigen spiegelbeeld
met die veel te grote tanden in mijn mond.
Ik zie een moedervlek die heb ik zelf toch niet gewild
Ik vraag me af hoe die daar ooit ontstond.

Ik lijkt veel op mijn vader. Nou, daar schiet ik was mee op
en die sproeten krijg je zo van mij cadeau.
Mijn haar is leuk, maar staat al naar een uurtje weer rechtop
Ik ben ook niet bijzonder sterk of zo.

Maar van elk spiegelbeeld bestaat er maar een.
Jij ziet niet wat, ik zie jij hebt er zelf een.

Iedereen is prachtig. Iedereen mag zijn zoals hij is.
Dat is het mooie van het leven. Jij bent uniek!
Iedereen is prachtig. Niemand is er aan elkaar gelijk.
En toch is iedereen gemaakt naar: Het evenbeeld van God.
Iedereen is prachtig.

Ik ben geen superster, ik ben geen topmodel of zo
en ik kom niet met mijn hoofd op de tv.
Ik vind mezelf te klein en soms dan vind ik me te groot
Maar ik ben tevreden en doe het er mee.

God geeft aan al Zijn kinderen een eigen schoonheid mee
en geen spiegel kan die aan jou laten zien.
Hij zet een stempel in je hart: Er staat door Mij gemaakt
en juist dan kun je aan mensen laten zien.

Je bent de spiegel van de liefde van Hem.
Dus laat maar zien hoe mooi je werkelijk bent.

Iedereen is prachtig. Iedereen mag zijn zoals hij is.
Dat is het mooie van het leven. Jij bent uniek!
Iedereen is prachtig. Niemand is er aan elkaar gelijk.
En toch is iedereen gemaakt naar: Het evenbeeld van God.
Iedereenn is prachtig!


IEDEREEN IS PRACHTIG!

4 opmerkingen:

Eef zei

Mooi! Maak je dit zelf?

Anoniem zei

Gisteren dacht ik nog over dit onderwerp na. Niet over hoe ik er zelf uitzie, maar meer hoe ik naar anderen kijk.
Ik keek naar de laatste vijf minuten van America's Next Top Model ofzo en moet zeggen dat ook al zijn die meiden ongetwijfeld heel knap, ik heb niet gelijk zoiets van 'woow! daar wil ik een poster van';-).
Sommige 'lelijke' mensen vind ik mooier dan de topmodellen, doordat ze een bepaalde uitstraling hebben.

En ja, het eeuwige 'innerlijk is belangrijker': als iemand ergens vol passie voor gaat of bijvoorbeeld positief in het leven staat is het uiterlijk bijna niet meer belangrijk om het leuk te vinden met iemand om te gaan. Alleen ja, eerlijk is eerlijk, voor een eerste indruk blijft het wel heel handig als een persoon er supermooi uitziet. En als je niet superknap bent moet je het meer hebben van hoe je bent als persoon. Is dat trouwens een nadeel?

Eef zei

Ik besef me steeds meer: wouw, God heeft jou zo mooi gemaakt! Als je dat bedenkt bij iedereen die je ziet krijg je wel ontzag voor de Vader die iedereen ANDERS heeft gemaakt, UNIEK!
En dan ga je vanzelf glimlachen naar mensen en mensen glimlachen terug (dat werkt aanstekelijk).

Mieks zei

He eefje,

Dit is een liedje van de continental kids. En jouw gedachte herken ik wel. Als je je bedenkt dat iedereen gemaakt is door God ga je ook het mooie van de mensen zien en bij mij verschijnt er dan ook een glimlach. Dat zorgt voor leuke en spontane acties!